1e weekje Antwerpen. - Reisverslag uit Antwerpen, België van Marjolein Bruijns - WaarBenJij.nu 1e weekje Antwerpen. - Reisverslag uit Antwerpen, België van Marjolein Bruijns - WaarBenJij.nu

1e weekje Antwerpen.

Door: Marjolein Bruijns

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

07 Februari 2013 | België, Antwerpen

Weer even een verslagje uit België. De eerste week stage zit er bijna op, het was een feest weekje, Maandag de eerste dag stage gehad en alle indrukken op mij af laten komen. Dinsdag hadden zij aan het einde van de dag turnen hierbij hoeven wij niet aanwezig te zijn omdat dit door een vakleerkracht wordt gegeven. Dit kwam mooi uit omdat wij zorg team hadden waarbij ik aanwezig mocht zijn en zo alles over de kinderen te weten kwam. Woensdag hebben wij Carnaval gevierd, ik had mij dit heel anders voorgesteld niet eens alle kinderen waren verkleed. In het begin van de ochtend hebben we gewoon Nederlands en rekenen gedaan, na de pauze mochten de kinderen zich verkleden die dit nog niet gedaan hadden daarna zijn we naar de zaal beneden gegaan en hebben we een keer stoelendans gespeeld. We vonden het een leuk idee om de andere klassen te storen dus hebben we een polonaise door de school gedaan. Hierna werden de kinderen opgehaald door de ouders. Ik ben dit veel uitbundiger gewend. Vandaag hadden we ook een beetje een feest dag. Er kwam namelijk een Kunstenaar op school die met ons een papier monster kwam ontwerpen. Er mochten steeds groepjes van drie kinderen naar de zaal beneden komen om te helpen bouwen. Inmiddels staat er al een geraamte van een groot papier monster die op het schoolplein komt te staan als papier vanger. Morgen gaan we zoals zij hier zeggen naar de Cinema om een film te bekijken. Wel spannend we gaan met 48 kinderen met het openbaar vervoer! In de middag vieren we het afscheid van een kindje dat naar de 2e klas ( groep 4) gaat omdat zij al zo op voor loopt in vergelijking met de andere kinderen. Heb al veel verschillen in het onderwijs gezien. Zij werken gebruiken hier voor groep drie Veilig leren lezen maar gebruiken deze alleen om de letters aan te leren de werkboekje worden niet gebruikt, zij gebruiken hiervoor de list methode waarbij de kinderen sneller letters en woorden leren lezen. Er wordt veel gedifferentieerd, zo gaan de beter kinderen naar een hommelgroep hierin zitten dan weer de zwakkere van de 2e klas, en een paar kinderen die extra ondersteuning nodig hebben gaan met de andere 1e klas samen in een hommel groep. De gemiddelde groep blijft in de klas en gaan woorden flitsen en lezen boekjes. Met rekenen werkt dit het zelfde. Er wordt veel gedaan aan wereld oriënterende lessen bijna elke dag in de 1e klas doen zij dit aan de hand van thema's. Nu hebben wij het thema piraten die varen natuurlijk de hele wereld rond de piraten zijn in Egypte aan gekomen en hebben daar gezien dat zij vroeger hiërogliefen gebruikte om te schrijven. De kinderen hebben zelf ook hiërogliefen gemaakt. Verder valt het mij op dat zij hier 2 uur in de week godsdienstige les krijgen. De Islamitische kinderen gaan naar de Islamitische les en de andere kinderen gaan naar de Katholieke les. Hierbij hoeven wij ook niet aanwezig te zijn en was dus vandaag vroeg thuis omdat dit het laatste uur is. Het valt mij op dat de leerkrachten hier niet lang op school blijven. Vrijwel iedereen gaat meteen weg als de kinderen weg zijn en de klas een beetje aan kant.

Ik heb me al aan een paar mensen hier in het huis voorgesteld. De meeste druppelen rond een uur of 8 half 9 pas binnen. Als ik opsta en me ontbijt klaar ga maken zijn de meeste alweer weg (7.30) Heb dus nog niet veel bewoners gezien :(
Wel gehoord ik geloof dat mijn bovenbuurman drumt en elektrisch gitaar speelt ( zo te horen)

Morgen mijn laatste dagje hier dan ga ik weer teug naar NL omdat zij hier Lente vakantie hebben.


  • 07 Februari 2013 - 22:53

    Natasja:

    Rustig aan wennen.. Anders raak je overspannen!:D knuf!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Antwerpen

Marjolein

Actief sinds 02 Feb. 2013
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 3116

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Buitenlandse stage

04 Februari 2013 - 31 Mei 2013

2e week Antwerpen.

Landen bezocht: